Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Nasze Przedszkole

TROCHĘ HISTORII

Przedszkole było drugą placówką na terenie Boguchwały. Powstało przy Zakładach Porcelany Elektrotechnicznej "ZAPEL"w Boguchwale z potrzeby pracowników zakładu. Swoją działalność przedszkole rozpoczęło w roku szkolnym 1969/70. Przedszkole rozwijało się etapami, w miarę potrzeb najpierw od 2 oddziałów aż w roku 1973 do 3 oddziałów dla 105 dzieci. W roku 1978 w przedszkolu funkcjonowało 4 oddziały dla 140 dzieci.

Przedszkole jako placówka wyposażona była ze środków inwestycyjnych zakładu patronackiego w sprzęt, urządzenia oraz pomoce dydaktyczne. Przez wiele lat przedszkole było ośrodkiem szkoleniowym dla przedszkoli rejonu rzeszowskiego, gdzie organizowano konferencje metodyczne oraz praktyki dla absolwentek liceów pedagogicznych. W latach 1978-79 został eksperymentalnie wdrożony przez Ministerstwo Oświaty nowy program dla dzieci 6-letnich.

 

AKTUALNIE

Przedszkole Publiczne w Boguchwale, zlokalizowane jest przy ulicy Technicznej 1a. Jest budynkiem parterowym, który w ostatnich latach przeszedł wiele modernizacji i remontów. Większość przedszkolaków uczęszczających do tej placówki to mieszkańcy miasta Boguchwały. Na terenie posesji, znajduje się piękny ogród, zwłaszcza wiosną i latem, kiedy wszystkie krzewy i drzewka kwitną . W ogrodzie tym jest kolorowy, nowoczesny i niezbędny sprzęt do zabaw ( dwie piaskownice, drabinki, altana, zjeżdżalnie, huśtawki, karuzele, ławeczki i stoliki ).

Budynek posiada pięć sal przeznaczonych dla 125 dzieci oraz oddaną w 2014r. nową salę ruchową. Na parterze znajduje się szatnia dla przedszkolaków oraz długi holl, w którym znajduje się kącik dla rodziców i wystawka prac dzieci. Wszystkie sale zabaw są bardzo estetyczne, posiadają nowe meble, wyposażone w różnego rodzaju sprzęty, materiały, pomoce dydaktyczne i zabawki. Przedszkole dysponuje bogatą biblioteką, w której znajdują się pozycje literatury pięknej dziecięcej oraz dydaktyczne przeznaczone dla nauczycieli. 

Oprócz zajęć dydaktycznych, prowadzone są dodatkowe zajęcia z rytmiki, j.angielskiego, religii, zajęć tanecznych. Dzieci uczestniczą raz w miesiącu w spektaklach teatralnych lub audycjach muzycznych organizowanych w przedszkolu bądź uczestniczą w przedstawieniach organizowanych w Rzeszowie.

Wyżywienie dzienne dzieci to: śniadanie, drugie śniadanie oraz dwudaniowy obiad. Dzieci mają stały dostęp do wody mineralnej. Przedszkole jest placówką otwartą dla Rodziców, którzy mogą zawsze osobiście zaprowadzić dziecko do sali, zobaczyć jak się czuje wśród wychowanków, porozmawiać z wychowawczyniami.

 

Placówka czynna jest w godzinach od 6:15 - do 16:45.

 

Przedszkole Publiczne w Boguchwale to placówka która:

  • prowadzi planowy proces wychowawczy,
  • umożliwia wszechstronny rozwój,
  • zapewnia każdemu dziecku podmiotowe traktowanie,
  • przygotowuje dzieci do podjęcia nauki w szkole,
  • współpracuje ze środowiskiem lokalnym,
  • podejmuje różnorodne inicjatywy na rzecz rozwoju dzieci,
  • zapewnia bezpieczeństwo,
  • oferuje dobrą bazę lokalową.

 To miejsce przyjazne dzieciom!

 

 

MISJA PRZEDSZKOLA

Misją naszego przedszkola jest zapewnienie każdemu dziecku wszechstronnego indywidualnego rozwoju poprzez rozbudzanie ciekawości dziecka oraz zaspokojenie naturalnej potrzeby poznania otaczającego świata, uwzględniając aktywność twórczą dziecka w sferze fizycznej, poznawczej, emocjonalnej i społecznej.

Naszym głównym celem jest stworzenie rodzinnej atmosfery, aby dzieci bez widocznego wysiłku i stresu osiągnęły jak największe sukcesy, które będą dla nich samych radością i dumą.

 

WIZJA PRZEDSZKOLA

Nasze przedszkole jest bezpieczną, zintegrowaną placówką, w której największym dobrem jest dobro dziecka. Naczelnym zadaniem przedszkola jest przygotowanie dziecka do odnoszenia sukcesów i radzenia sobie z trudnościami. Każdemu dziecku stwarzamy szansę rozwoju na miarę jego możliwości. Nasi wychowankowie chcą się uczyć, twórczo myśleć, działać w poczuciu bezpieczeństwa, wzajemnego zaufania i zrozumienia. Dbamy o potrzeby dzieci i rodziców.

Naszą dewizą jest optymizm, twórcze myślenie i otwartość na nowe doświadczenia.

Naszymi sprzymierzeńcami są rodzice, którzy czynnie uczestniczą w codziennym życiu przedszkola. Dążymy do tego, aby nasze dzieci osiągnęły gotowość szkolną i odnosiły sukcesy w szkole zgodnie z indywidualnym potencjałem rozwojowym. Wszyscy przestrzegają praw dziecka, dbają o dobre stosunki międzyludzkie i skuteczną komunikację interpersonalną.

 

MODEL ABSOLWENTA PRZEDSZKOLA

Absolwent naszego przedszkola jest wrażliwy na drugiego człowieka oraz na piękno otaczającego świata:

* jest samodzielny,
* aktywny w podejmowaniu działań, wykazuje motywacje do uczenia się i wysiłku intelektualnego,
* rozwija swoje talenty, lubi działania twórcze,
* potrafi wyrażać i kontrolować swoje emocje,
* posiada umiejętność komunikatywnego porozumiewania się,
* potrafi współdziałać w zespole respektując prawa drugiego człowieka,
* odróżnia dobro od zła,
* przestrzega zasad bezpieczeństwa i higieny,
* potrafi dbać o własne zdrowie i sprawność fizyczną,
* umie zachować się w różnych sytuacjach,
* ma świadomość bycia częścią swojej rodziny, miasta i swojego kraju,
* jest dobrze przygotowany do obowiązków szkolnych – posiada wiedzę
  i umiejętności określone w podstawie programowej.

 

KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA

Koncepcja funkcjonowania i rozwoju Przedszkola Publicznego w Boguchwale oparta jest na celach i zadaniach zawartych w aktach prawnych:

  1. Ustawie o systemie oświaty oraz aktach wykonawczych do ustawy;
  2. Podstawie programowej wychowania przedszkolnego
  3. Statucie przedszkola.
  4. Na ogólnopolskim programie „Wielointeligentne odkrywanie świata w przedszkolu”, którego autorkami są Monika Zatorska i Aldona Kopik.

Wszechstronny rozwój dziecka zapewnia rozwijanie inteligencji wielorakich, Howard Gardner (psycholog Harvard University) na podstawie wieloletnich badań stwierdził, że każdy mózg człowieka ma specyficzną „mapę” talentów, z którą przychodzimy na świat. Wyposażenie genetyczne to „kapitał początkowy” każdego nowo narodzonego dziecka. Howard Gardner ogłosił teorię 8 typów inteligencji, których ośrodki są zlokalizowane w różnych częściach naszego mózgu:

  • inteligencja werbalna (językowa)
  • logiczno-matematyczna
  • interpersonalna (społeczna)
  • wizualno-przestrzenna
  • muzyczna
  • kinestetyczna (ruchowa)
  • przyrodnicza
  • intrapersonalną (osobistą)

Od środowiska, w jakim dziecko wzrasta, zależy rozwój lub zahamowanie naturalnych, wrodzonych predyspozycji.

 

 

 

Chcąc pożytecznie wykorzystać „teorię inteligencji wielorakich”, należy pamiętać o kilku zasadach.

 

  • Każde dziecko jest inne. Ma swoje mocne i słabe strony;
  • Wszystkie rodzaje inteligencji są równie cenne;
  • Każdy rodzaj inteligencji można i trzeba rozwijać.

 

 

OGÓLNE CELE KONCPECJI

Koncepcja ukierunkowana jest na organizowanie procesów wspomagania rozwoju i edukacji dzieci zorganizowana w sposób sprzyjający uczeniu się. Procesy wspomagania i rozwoju edukacji dzieci są podporządkowane indywidualnym potrzebom oraz możliwościom psychofizycznym dzieci. Realizacja procesów odbywa się w oparciu o planowane działania, modyfikowane i doskonalone w miarę potrzeb. Do planowania i realizacji procesów, podnoszących efektywność wspomagania rozwoju i edukacji dzieci wykorzystuje się wnioski z monitorowania procesów. Nauczyciele stosują metody pracy dostosowane do potrzeb dzieci i grupy przedszkolnej, w tym nowatorskie metody pracy służące rozwojowi oraz pobudzające do aktywności i sprawności fizycznej.

 

 

DALSZE ZAMIERZENIA I PLANOWANE DZIAŁANIA

Dotyczą realizacji działań w zakresie promocji zdrowia, aktywności ruchowej i zdrowego żywienia. Planowy proces wychowawczy oparty jest przede wszystkim na wartościach oraz radzeniu sobie z zachowaniami trudnymi u dzieci. W dalszym funkcjonowaniu propagować będziemy wychowanie przez sztukę i rozwijanie aktywności twórczej, planujemy także doskonalić system wspomagania rozwoju dziecka także w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Edukację przedszkolną zamierzamy doskonalić wykorzystując nowatorskie rozwiązania pedagogiczne. Doskonalić będziemy system współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym oraz w miarę potrzeb modyfikować funkcjonowanie zespołów pracy. Udoskonalimy system procedur i prawa wewnętrznego, w tym system obiegu informacji i dokumentowania pracy przedszkola.

Data dodania: 2020-10-09 07:28:21
Data edycji: 2021-02-09 14:55:20
Ilość wyświetleń: 1585

„Jeśli szanujemy dziecko i podążamy za jego możliwościami to może ono zrobić więcej, niż od niego oczekujemy, a wszystko co dziecko potrafi – nauczycielowi zrobić nie wolno"

Helen Parkhurst
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej