Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Kontakty indywidualne, zabawy integrujące grupę, zabawy samodzielne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci.
Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym.
8:00 - 8:30
Poranne zabawy ruchowe. Zabawy rytmiczne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
8:30 - 9:00
Śniadanie– realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
9:00 - 10:00
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Zgodnie z tematyką organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci.
10:00 - 10:30
Przygotowanie do II śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience – drugie śniadanie.
10:30 - 11:30
Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacery, wycieczki, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, zapiania guzików, suwaków- doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie, przy niewielkim udziale nauczyciela, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.
Zabawy z językiem obcym nowożytnym.
11:30 - 12:00
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe i opiekuńcze w łazience. Czynności porządkowe.
Obiad - celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
12:00 - 13:30
Zabiegi opiekuńcze.
Relaks- odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie ochrona systemu nerwowego.
13:30 - 13:45
Czynności higieniczne i samoobsługowe
Zupa– kultura spożywania posiłków.
13:45 - 16:45
Zabawy samodzielne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy rytmiczne, zabawy ze śpiewem. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych, praca indywidualna z dziećmi, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci.
„Jeśli szanujemy dziecko i podążamy za jego możliwościami to może ono zrobić więcej, niż od niego oczekujemy, a wszystko co dziecko potrafi – nauczycielowi zrobić nie wolno"