Rozmowy indywidualne i w małych grupach, zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela, wspieranie samodzielnych działań dzieci, gry oraz zabawy dydaktyczne, stolikowe, praca indywidualna z dzieckiem.
Śniadanie – kultura spożywania posiłku, czynności higieniczno -sanitarne.
9.00 – 10.00
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą realizowane w obszarach według wybranego programu nauczania.
Zajęcia dydaktyczne, programowe prowadzone przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju: poznawczej, werbalnej, plastycznej, muzycznej, ruchowej.
Zajęcia z języka angielskiego, logopedyczne, zajęcia rytmiczno – muzyczne.
10.00 – 11.30
Spacery, obserwacje przyrodnicze, poznawanie najbliższego otoczenia, wycieczki tematyczne, zabawy dowolne dzieci na powietrzu lub w sali, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe w sali lub na powietrzu.
11.30 – 12.00
Czynności porządkowe, zabiegi higieniczne.
Obiad - I danie - zupa.
12.00 – 13.15
Odpoczynek poobiedni, leżakowanie - grupy młodsze.
Ćwiczenia relaksacyjne, słuchanie bajek czytanych przez nauczycielkę, oglądanie bajek, zabawy tematyczne ćwiczenia i zabawy utrwalające i rozwijające kompetencje dzieci, praca indywidualna z dzieckiem, realizowanie zadań w ramach programów innowacyjnych oraz projektów edukacyjnych.
13.15 – 14.00
Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczne.
Obiad - II danie – kultura spożywania posiłku, wdrażanie do poznawania różnorodnych smaków.
Mycie zębów.
14.00 – 16.45
Swobodne zabawy, gry dydaktyczne i stolikowe, ćwiczenia słownikowe, ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia, prace użyteczno-porządkowe w sali, praca wyrównawcza, zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
„Jeśli szanujemy dziecko i podążamy za jego możliwościami to może ono zrobić więcej, niż od niego oczekujemy, a wszystko co dziecko potrafi – nauczycielowi zrobić nie wolno"