Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Grupa „Mrówki” w programie „Mali Wielcy Odkrywcy” – Trzy etapy fascynującej nauki

Grupa „Mrówki” w programie „Mali Wielcy Odkrywcy” – Trzy etapy fascynującej nauki

W roku szkolnym 2024/2025 dzieci z grupy „Mrówki” wzięły udział w programie „Mali Wielcy Odkrywcy”, który poprzez eksperymenty i praktyczne obserwacje rozwija ciekawość najmłodszych. Program podzielony był na trzy etapy, każdy trwający tydzień, podczas których dzieci zgłębiały tajemnice drzew, wody oraz jednostek miary.

 

Etapy nauki i zdobyte doświadczenia

Pierwszy etap – Na tropie drzew (do 15 stycznia 2025 r.)
„Mrówki” odkrywały sekrety drzew, poznając ich gatunki, owoce i proces fotosyntezy. Dzieci obserwowały, jak światło wpływa na wzrost roślin, wykonały eksperymenty pokazujące rolę tlenu w przyrodzie i brały udział w ćwiczeniach sensorycznych – dotykając, wąchając i opisując różne rodzaje liści i kory.

Drugi etap – Na tropie wody (do 3 marca 2025 r.)
Przedszkolaki badały właściwości wody, testując jej stany skupienia, gęstość i wyporność. Dzieci przeprowadzały doświadczenia ze złudzeniami optycznymi, obserwując, jak światło załamuje się w wodzie. Bawiły się w mini badaczy, sprawdzając, które przedmioty toną, a które unoszą się na powierzchni.

Trzeci etap – Na tropie jednostek miary (do 30 kwietnia 2025 r.)
W trakcie tego etapu „Mrówki” nauczyły się określać długość, masę, temperaturę, czas oraz objętość. Przedszkolaki używały linijek, wag i termometrów, przeprowadzając proste pomiary i porównując wyniki. Tworzyły własne miarki i badały, jak zmienia się temperatura różnych substancji w zależności od warunków otoczenia.

 

Czego nauczyły się „Mrówki”?

  • Jak rosną drzewa i jakie mają znaczenie dla ekosystemu
  • Jakie właściwości ma woda i jak wpływa na otaczający świat
  • Jak dokonywać prostych pomiarów i analizować dane
  • Jak obserwować przyrodę, eksperymentować i wyciągać wnioski
  • Jakie prawa nauki rządzą otaczającym światem

Program „Mali Wielcy Odkrywcy” sprawił, że dzieci z ciekawością i radością odkrywały tajemnice nauki, ucząc się poprzez własne doświadczenia i eksperymenty. Grupa „Mrówki” udowodniła, że nawet najmłodsi mogą myśleć jak prawdziwi badacze i rozwijać swoje zainteresowania!

Data dodania: 2025-06-16 14:28:53
Data edycji: 2025-06-16 14:29:46
Ilość wyświetleń: 2

„Jeśli szanujemy dziecko i podążamy za jego możliwościami to może ono zrobić więcej, niż od niego oczekujemy, a wszystko co dziecko potrafi – nauczycielowi zrobić nie wolno"

Helen Parkhurst
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej