Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

„Motylki” w projekcie Kreatywna Matematyka – Rok szkolny 2024/2025

„Motylki” w projekcie Kreatywna Matematyka – Rok szkolny 2024/2025

W ramach Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Kreatywna Matematyka” grupa „Motylki” miała okazję doświadczyć matematyki w innowacyjny, sensoryczny sposób. Dzieci realizowały zadania zgodnie z harmonogramem projektu, rozwijając swoje umiejętności matematyczne poprzez kreatywne działania, eksperymenty i zabawy.

 

Jak wyglądała ich przygoda z matematyką?

  • Matematyka w przyrodzie (październik)
    Podczas spacerów dzieci odkrywały symetrię w liściach, porównywały wielkości owoców i liczyły szyszki, rozwijając umiejętność klasyfikowania i mierzenia.
  •  Matematyka wokół nas (listopad)
    „Motylki” rozpoznawały kształty w codziennych przedmiotach – trójkąty w znakach drogowych, prostokąty w książkach, koła w zegarach. To pozwoliło im dostrzec, jak matematyka przenika rzeczywistość.
  • Geometria ukryta w zabawie (grudzień)
    Z klocków i sznurków powstawały modele figur geometrycznych, a dzieci poznawały pojęcia takie jak bok, kąt, przekątna, tworząc swoje pierwsze „budowle matematyczne”.
  • Matematyczne układanki (styczeń)
    Zabawy w dopasowywanie elementów według wzoru pomagały „Motylkom” rozwijać logiczne myślenie, a układanie mozaik geometrycznych ćwiczyło ich spostrzegawczość.
  • Sensoryczna matematyka (luty)
    Dotyk, ruch i doświadczenie – „Motylki” liczyły guziki, układały wzory z koralików, a także poznawały różne faktury przedmiotów, dostrzegając ich kształty.
  • Matematyczne kodowanie (marzec)
    Pierwsze kroki w kodowaniu! Dzieci uczyły się układać proste sekwencje, programować ruchy postaci w grze oraz rozumieć algorytmiczne myślenie.
  • Matematyka z jajem (kwiecień)
    Eksperymenty z liczeniem i ważeniem jajek były świetnym sposobem na zabawy matematyczne związane z wielkanocnymi tradycjami.
  • Klocki matematyczne (maj)
    „Motylki” projektowały własne konstrukcje z klocków, poznając pojęcia związane z przestrzenią i objętością.

Czego nauczyły się dzieci?

  • Rozpoznawania figur geometrycznych i ich właściwości
  • Wykorzystywania matematyki w codziennym życiu
  • Klasyfikowania, mierzenia i liczenia przedmiotów
  • Myślenia logicznego i algorytmicznego
  • Pracy zespołowej oraz prezentowania wyników

Dzięki projektowi „Kreatywna Matematyka” dzieci przekonały się, że matematyka może być eksperymentem, zabawą i przygodą!

Data dodania: 2025-06-16 14:13:07
Data edycji: 2025-06-16 14:14:00
Ilość wyświetleń: 55

„Jeśli szanujemy dziecko i podążamy za jego możliwościami to może ono zrobić więcej, niż od niego oczekujemy, a wszystko co dziecko potrafi – nauczycielowi zrobić nie wolno"

Helen Parkhurst
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej