W grupie ,,Pszczółki'' odbyły się kolejne zajęcia matematyczne z projektu ,,Na wesoło z matematyką'', który jest finansowany przez Fundację mBanku. Rozmawialiśmy o rytmach i rymach w matematyce. Kształtowanie dziecięcej zdolności do dostrzegania regularności rytmicznych pozwala na łatwiejsze rozumienie świata, w którym żyje. Zajęcia rozpoczęliśmy od układania prostych rytmów z wykorzystaniem patyczków i figur geometrycznych. Następnym etapem było odtwarzanie rytmów usłyszanych, co było trudniejszym zadaniem, ale dzieci doskonale sobie i z tym poradziły. Kolejnym wyzwaniem było odtwarzanie rytmów powiązanych z ruchem a coraz szybsze tempo powtórzeń wymagało nie lada skupienia– i tutaj było mnóstwo śmiechu i zabawy. Ćwiczyliśmy także odwzorowywanie rytmów pisanych - wszyscy doskonale potrafili samodzielnie kontynuować rozpoczęty rytm. Rytmy i powtarzalność obserwujemy również w codziennym życiu: dzień i noc, dni tygodnia, pory roku, miesiące. Wszystkie te obserwacje powtarzalności odwzorowywaliśmy wspólnie na dywanie, jak również samodzielnie podczas pracy przy stoliczkach. Na zakończenie wszyscy wykonali pracę, na której każdy zaznaczył odpowiednimi kolorami pory dnia i pory roku.
„Jeśli szanujemy dziecko i podążamy za jego możliwościami to może ono zrobić więcej, niż od niego oczekujemy, a wszystko co dziecko potrafi – nauczycielowi zrobić nie wolno"