To już kolejne zajęcia matematyczne z projektu ,,Na wesoło z matematyką'', których tematem przewodnim były ułamki. Poruszamy tematy bardzo życiowe, no bo jak podzielić pomarańczkę, żeby starczyło dla mamy, taty, brata i dla mnie? No właśnie jak? – na połówki?, na ćwiartki?, a może na ósemki Nasze przedszkolaki w mig pojęły koncepcję ułamków, kiedy demonstrowaliśmy na owocach, jak je podzielić po równo; tak żeby mieć dwie, cztery, a nawet osiem części jednego owocu! Brawo! Podczas zabawy ruchowej dzieliliśmy się na dwie równe części, a następnie na cztery. Próbowaliśmy również podzielić koło na jak najwięcej części. Oczywiście to też nie było dla nas problemem. Na zakończenie każdy miał wykonać kartę pracy. Było mnóstwo dobrej zabawy.
„Jeśli szanujemy dziecko i podążamy za jego możliwościami to może ono zrobić więcej, niż od niego oczekujemy, a wszystko co dziecko potrafi – nauczycielowi zrobić nie wolno"