Zajęcia matematyczne w Pszczółkach z projektu ,,Na wesoło z matematyką'', których tematem przewodnim były zbiory. Dzieci miały możliwość manipulować różnymi elementami zdobywając doświadczenia, które pozwoliły na rozwijanie umiejętności liczenia. Liczyli obiekty posługując się liczebnikami kardynalnymi i ustalali ile ich jest; liczyli wybrane elementy z pominięciem innych (duże z pominięciem małych); odliczali określoną liczbę obiektów (wg wskazania nauczyciela); korzystali w liczeniu z zasady jeden do jednego (każdemu obiektowi ze zbioru przyporządkowywali obiekty z drugiego zbioru i na tej zasadzie wnioskowali o ich liczebności); przeliczali wzrokiem elementy w zbiorze, a także dobierali w pary porównując liczebność dwóch zbiorów. Wszystkie te doświadczenia doskonaliły umiejętności przeliczania i porównywania liczebności zbiorów. Wspólnie próbowaliśmy również wyodrębniać część wspólną zbiorów i mimo, że zadanie było trudne, to nikt nie miał problemu go wykonać. Na zakończenie mieli do wykonania karty pracy, z którymi doskonale sobie poradzili.
„Jeśli szanujemy dziecko i podążamy za jego możliwościami to może ono zrobić więcej, niż od niego oczekujemy, a wszystko co dziecko potrafi – nauczycielowi zrobić nie wolno"